Через твори російських композиторів українські мисткині відмовляються від концертів Оксани Линів

3630 0
Виконавиці пояснюють, що не братимуть участі в проєктах, де задіяні росіяни чи російська музика.
фото Богдана Ємця

фото Богдана Ємця

Солістка Львівської опери Людмила Корсун повідомила, що не братиме участі в проєктах, де задіяні росіяни та російська музика. Зокрема, вона заявила, що її участь в постановці опери «Іоланта» Петра Чайковського, якою керує диригентка Оксана Линів з Львівщини, скасована.

«Цей надважкий час для моєї країни, культурний фронт веде не менш запеклу боротьбу! Я повідомляю, що не беру участь у проєктах, в яких задіяні росіяни та російська музика. Моя участь в «Іоланті» Чайковського скасована!»,написала вона на своїй сторінці у Фейсбуку.

Читайте також: Оксана Линів: Українська музична освіта значно краща за західноєвропейську

Відмовилася від участі, де виконуватимуть російську музику, також українська композиторка Вікторія Польова. Це стосується не лише концерту Линів, а й інших, які їй пропонують. Композиторка переконана, що зараз в кожної людини має бути тверда позиція щодо подібних питань.

«Війна точиться скрізь, всі духовні дії (а музика і є духовною дією) є зброя. Кожний виступ українського композиіора зараз є політичним висловом. І, якщо моя музика буде зливатися в одному концерті з російською, то це все одно, що обійматися з вбивцями. Мені дуже дивно, як деякі мистці не розуміють, що музика Чайковського стала наповненням ідеї «російської величі», що ще надзвичайно сильне духовне поле, яке підігріває ворожі амбіції», – каже вона.

Оксана Линів, що стала першою жінкою-диригенткою, яка очолила Болонський муніципальний театр «Комунале» (Teatro Comunale Bologna), каже – спеціально зараз залишила в своїх програмах твори тих російських композиторів, творчість яких має тісний зв‘язок з Україною, оскільки це, за її словами, створює привід піднімати питання в публічному просторі: на пресконференціях, інтерв‘ю тощо.

«Ця інформація ніколи не висвітлювалася і не буде висвітлюватися Росієї, але справляє шокуюче враження на європейців, і дає привід озвучувати гострі питання культурного і історичного становища України в попередніх століттях… Тому, підкреслюю ще раз – навмисно у моїх наступних концертах стоять твори, зокрема Чайковського та Стравінського. Цю стратегію я проводила ще до війни, але зараз ці питання отримали ще більше актуальності та невідкладності»,пояснює вона.

Читайте також: В Україні я не знала диригенток. Оксана Линів про свій шлях до успіху

За словами диригентки, Міністерство культури та інформаційної політики України і Український інститут про це знають. Водночас у соціальних мережах на її дописи відреагували по-різному. Здебільшого вважають, що слід сповна бойкотувати російську культуру, ба більше не створювати під час війни подвійних стандартів чи півтонів.

Линів, у свою чергу, додала, що ніколи не виступала на території Росії і не буде, відкидала запрошення виступів, в тому числі гастрольних поїздок у складі західноєвропейських колективів, наприклад, з Віденським симфонічним оркестром на відомі російські фестивалі. Окрім цього, диригентка каже, що ніколи в житті не стане за пульт жодного російського оркестру. Натомість у тих проєктах, де працює з моменту війни, із її слів, російські солісти допущені до репетицій і виступів тільки за чіткої офіційної позиції щодо війни Росії в Україні.


Читайте також:
+
Щодня наша команда працює над тим, щоб інформувати Вас про найважливіше в місті та області. За роки своєї праці ми довели, що «Твоє місто» - це медіа, якому справді можна довіряти. Долучіться до Спільноти Прихильників «Твого міста» та збережіть незалежне медіа для громади. Кожен внесок має значення!